FIAT niekwestionowanym liderem rynku we Włoszech, Brazylii i Turcji oraz marką numer jeden w Grupie Stellantis
W ogłoszonych przez Stellantis wynikach za 2022 rok FIAT zdołał umocnić globalną pozycję lidera, sprzedając na całym świecie ponad 1,2 mln samochodów.
Nowy elektryczny Fiat 500 okazał się absolutnym bestsellerem Grupy (z rewelacyjnym wynikiem prawie 120 tysięcy sprzedanych modeli od momentu wprowadzenia na rynek) i uplasował się na trzecim miejscu w europejskim rankingu Top 10, zajmując pierwsze miejsce we Włoszech (gdzie FIAT jest marką numer 1 z 15,1% udziałem w rynku), drugie w Hiszpanii i trzecie w Niemczech.
W segmencie samochodów miejskich warto również odnotować świetną sprzedaż Fiata 500 i Fiata Pandy, które łącznie w ciągu roku osiągnęły udział w rynku na poziomie 43,8%, umacniając tym samym pozycję FIATA jako lidera w Europie.
FIAT to również najlepiej sprzedająca się marka w Ameryce Południowej i bezdyskusyjny lider w Brazyli, gdzie w 2022 roku sprzedano ponad 430 tysięcy sztuk samochodów (w tym ukochanych przez Brazylijczyków Fiata Strady czy Fiata Toro) oraz odnotowano udział w rynku na poziomie aż 21,9%. To nie tylko najlepszy roczny wynika FIATA, ale, przede wszystkim, najlepszy wynik wśród wszystkich marek Grupy w ostatniej dekadzie.
Na uwagę zasługują również wspaniałe wyniki na rynku tureckim, gdzie FIAT (z modelem Tipo na czele) już czwarty rok z rzędu został ogłoszony najlepiej sprzedającą się marką z udziałem w rynku na poziomie 18,7%.