Skip to content Skip to navigation

Zupełnie elektryczny Nowy Fiat 500e dla Ameryki Północnej

Wyjątkowy flashmob „Buongiorno, Dolce Vita”
Podczas targów motoryzacyjnych Los Angeles Auto Show 2022 Olivier Francois oficjalnie ogłosił plan wprowadzenia na rynek północnoamerykański nowego modelu elektrycznego Fiat 500e. Trzy wersje nowego modelu zaprojektowały ekskluzywne marki: Armani, Kartell i Bulgari, by stworzyć trzy jego trzy wersje, odzwierciedlające zrównoważoną modę, zrównoważony design i zrównoważony luksus. Nowy Fiat 500e pojawi się w Ameryce Północnej w pierwszym kwartale 2024 r. Jak zauważył dyrektor generalny marki, klienci poszukują dzisiaj czegoś więcej niż tylko samochodu, a Fiat ma na uwadze te potrzeby. Właśnie dlatego Nowy Fiat 500e to także projekt społeczny, który ma zaspokoić apetyt Ameryki na zmiany w kierunku jeszcze bardziej zrównoważonej mobilności. Istotne jest jednak to, że przejście na elektryfikacje w motoryzacji dotyczy nie tylko technologii. Ważne jest też zaprojektowanie na nowo doświadczeń klienta, uwzględniając przy tym potrzeby ludzi i planety. Na konferencji można było podziwiać trzy ekskluzywne interpretacje Nowego Fiata 500e odzwierciedlające włoski kunszt, kreatywność i wyrafinowanie. Giorgio Armani postanowił stworzyć wersję elektrycznego Fiata 500, łącząc ponadczasowe krawiectwo i zrównoważony rozwój. Wykorzystując technologię laserową, Armani uformował metalową karoserię (i docelowo wytrawił ją) dzięki ekskluzywnemu grawerowaniu w mikrojodełkę tak, by nadać jej wygląd trójwymiarowej tkaniny, tworząc dwutonowy efekt bez dodawania zanieczyszczającej farby. Dodatkowo szarozielony kolor Armaniego nadał karoserii efekt jedwabiu. Matowy lakier, którym pokryte jest nadwozie, to innowacyjny i zrównoważony produkt: przezroczysta powłoka ochronna top-coat aktywowana przez światło UV redukuje zanieczyszczenia powietrza, a nawet bakterie. Logo „GA” podkreśla design felg i personalizuje tkaninę otwieranego dachu, a szyby w kolorze bursztynu sprawiają, że całość jest harmonijna i wyrafinowana Z kolei drugi model został stworzony z Kartell – kultową marką włoskiego wzornictwa przemysłowego, która nieustannie eksperymentuje i poszukuje nowych rozwiązań estetycznych oraz funkcji dla tworzyw sztucznych. Fiat 500e Kartell to idealna mieszanka materiałów, które łączą się, aby tchnąć życie w przedmiot prawdziwego współczesnego designu. Na nadwoziu zastosowano koncepcję „monoblokowego koloru”, w której różne rodzaje materiałów – metal, szkło, guma, tworzywo sztuczne i tkanina – występują w tym samym odcieniu: niebieskim Kartell, wywodzącym się z błękitu Yves Kleina, powszechnie rozpoznawalnego i kultowego koloru marki. Powierzchnia nadwozia jest pokryta niebieskim lakierem Kartell z efektem lustra, uzyskanym za pomocą przyjaznego dla środowiska lakieru Chrom. Na nadwoziu widnieją loga obydwóch marek poddane obróbce piaskowanym poliwęglanem. Wrażenie robi też kontrast pomiędzy niebieskim kolorem Kartell nadwozia a świetlistym wnętrzem, dającym poczucie czystości i jasności, jednocześnie dozując ciepłe i chłodne odcienie. Zastosowane we wnętrzach tworzywa sztuczne o fakturze tkaniny zostały w 100% wykonane z pochodzącego z recyklingu polipropylenu, podobnie jak pochodzące z najnowszej kolekcji włoskiej marki krzesła oraz tkaniny w całości wykonane z recyklingowanego poliestru.
Ostatni z trzech modeli – one-off B.500 Bulgari „MAI TROPPO” – stanowi hołd dla rzemiosła i piękna. Marki Bulgrai, symbol włoskiej doskonałości, marka, która od lat wprowadza innowacje i zmienia zasady światowego jubilerstwa, wyznaczając przy tym trendy, mogła dzięki tej współpracy przedstawić własną interpretację włoskiego dolce vita. Nowy Fiat 500e posiada dzięki temu wnętrze wykonane ze szlachetnych materiałów, wysmakowanych detali i wykończeniu, które wykorzystuje żywe, niepowtarzalne kombinacje kolorów i motywów oraz podkreśla rzymskie pochodzenie Bulgari.
Również we wnętrzu samochodu pas deski rozdzielczej jest jeszcze bardziej elegancki dzięki powłoce z wykorzystaniem jedwabnych apaszek Bulgari pochodzących z poprzednich kolekcji. Siedzenia zostały wykonane z turkusowej skóry z haftowanym wzorem „Diva”, złotymi detalami i wstawkami z apaszek. Prawdziwym klejnotem wnętrza są trzy kamienie szlachetne: ametyst, topaz i cytryn, osadzone w odpinanej broszce umieszczonej na środku kierownicy.
Oficjalna premiera 500e na północnoamerykańskim rynku nastąpi w tym roku podczas Los Angeles Auto Show 2023.
Stage Brand PUB2 RH8